Grote schade door keukenbrand Zutphen

Geplaatst op 15 augustus 2010, om 20:35 uur

ZUTPHEN – In een woning aan de Slindewaterstraat in Zutphen heeft zondag aan het begin van de avond een korte maar felle keukenbrand gewoed. De bewoner en zijn kat bleven ongedeerd.

VIDEOBLASTER.showTag('ndm_gelrenieuws_videoblaster');

De bewoner was kort na 18 uur boven muziek aan het luisteren toen hij een brandlucht rook. Hij snelde zich naar beneden en zag dat de keuken in lichterlaaie stond. Samen met zijn kat wist hij de woning te verlaten en via het alarmnummer de brandweer te waarschuwen.

Bij aankomst van de brandweer stond de woning volledig onder de rook. Het vuur was snel onder controle.

Volgens de brandweer is de brand ontstaan door een vergeten pannetje op het vuur. De woning heeft forse (rook)schade opgelopen. Stichting Salvage werd ingeschakeld.

Druk weekend
In totaal kwam de Zutphense brandweer dit weekend al zeven keer in actie. Drie keer ging het om een keukenbrand ontstaan door een vergeten pannetje op het vuur. Zaterdagavond woedde er een keukenbrand aan de Stokebrand. Aan de Baankstraat wist de bejaarde bewoner het vuur zelf te doven. De brandweer kon volstaan met nacontrole. De overige meldingen betroffen, automatisch brandalarm, buitenbrand, slaapkamerbrand en dierenhulp.