Woning onbewoonbaar na brand in dak

Woning onbewoonbaar na brand in dak

Geplaatst op 25 maart 2011 22:16 uur | Laatst bijgewerkt op 26 maart 2011 01:13


ZUTPHEN –
In een woning aan de Prinses Beatrixstraat in Zutphen heeft vrijdagavond brand gewoed. Niemand raakte gewond. De woning is tijdelijk onbewoonbaar.

De brand werd kort voor 22 uur ontdekt door een van de kinderen. Op de bovenverdieping was een sterke brandlucht te ruiken. De brand was net onder het dak begonnen, maar had zich al snel in het dak verspreid. De bewoner probeerde eerst zelf met een emmer water en later met de tuinslang de brand te blussen. Toen dat niet mocht baten werd de brandweer gewaarschuwd. Bij aankomst van de brandweer had het vuur zich in het dakbeschot een weg naar de zolder gebaand. Volgens Officier van Dienst Johan Veldman zat de brand in de houten betimmering en isolatiemateriaal net onder de dakpannen. ,,We moest gaten in het dak zagen en de betimmering slopen om de brand goed te kunnen bestrijden. Een lastige brand waar we uren mee bezig zijn geweest.” De brandweer zette twee bluswagens en een hoogwerker in. De werkzaamheden van de brandweer trokken veel publiek.

De woning liep dusdanig veel schade op dat deze tijdelijk onbewoonbaar is. De bewoners zijn tijdelijk elders onder gebracht.

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Veldman: ,,Nader onderzoek zal moeten uitwijzen wat de oorzaak van de brand is geweest.”