Bewoners gewond bij reddingspoging hond

Geplaatst op 10 december 2011, om 23:23 uur

ARNHEM – Twee bewoners van een flatwoning aan de Kamphuizenlaan in Arnhem zijn zaterdagavond met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht, nadat zij hun hond wilden redden uit hun brandende huis.

De brand werd rond half negen bij de brandweer gemeld. De twee bewoners konden zich op tijd uit de voeten maken. Echter buiten realiseerden ze zich dat hun trouwe viervoeter in de brandende woning was achter gebleven. Hierop gingen de bewoners terug de woning in. Maar vanwege de dikke rook moesten ze hun reddingspoging staken.

De gealarmeerde brandweer arriveerde korte tijd later. Brandweerlieden hebben de hond uit de woning gehaald en overgedragen aan de dierenambulance. De felle brand in de woonkamer was snel onder controle. Een 4-tal omliggende flatwoningen zijn tijdelijk ontruimd geweest vanwege de rookontwikkeling.

De twee bewoners hadden zo veel rook ingeademd dat zij per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd moesten worden. De woning liep forse schade op en is tijdelijk onbewoonbaar. Volgens de brandweer is het vuur vermoedelijk ontstaan nabij een petroleumkachel.

foto’s Roland Heitink / Heitinkmedia.nl