Verkeerde afvoerpijp oorzaak brand Zutphen

Geplaatst op 23 februari 2012 17:15 uur | Laatst bijgewerkt op 23 februari 2012 17:15

ZUTPHEN – De brand in een woning aan de Zuiderhaven in Zutphen is woensdag aan het eind van de avond ontstaan doordat bij een houtkachel een verkeerd type afvoerpijp is gebruikt. Dat meldde de brandweer donderdagmiddag.

Omdat de pijp niet goed geïsoleerd was, vloog de vloer in brand. Tien huizen werden ontruimd, omdat er gevaar was dat het vuur zou overslaan. Ook was er veel rookontwikkeling. Het huis is volgens de brandweer voorlopig onbewoonbaar. Niemand raakte gewond en een hond kon worden gered. Omwonenden konden na ongeveer 1.5 uur weer terug naar huis.

Zie ook: – Uitslaande brand voormalig pakhuis Zutphen