Grote roetschade door brand in TV

Geplaatst op 21 september 2013, om 12:36 uur


ZUTPHEN –
In een woning op de bovenste etage van een flat aan de Brucknerstraat in Zutphen heeft zaterdagochtend brand gewoed. Niemand raakte gewond.

De brand werd rond tien voor half elf ontdekt door de bewoonster. De vrouw kon zichzelf in veiligheid brengen en waarschuwde de brandweer. De politie was snel ter plaatse met een brandblusser en de brandweer arriveerde korte tijd later. Het bleek dat de televisie in de woonkamer vlam had gevat. Het vuur was uit zichzelf al nagenoeg gedoofd. De smeulende resten werden op het balkon geblust.

VIDEOBLASTER.showTag('ndm_gelrenieuws_videoblaster');

Volgens de brandweer raakte de woning zwaar beschadigd. ,,De roetschade is enorm, alles is zwartgeblakerd. De woning is voorlopig onbewoonbaar”, zo liet bevelvoerder John Maatman weten.