Brand Rheden: 'Rookmelder heeft leven gered' - GelreNieuws        

Brand Rheden: 'Rookmelder heeft leven gered'

Geplaatst op 28 april 2014, om 17:48 uur

RHEDEN – De rookmelder die in het huis hing gisteravond waar de brand had gewoed, heeft het leven gered van de bewoner. Dat meldt de brandweer.

De man was in zijn slaapkamer een sigaret aan het roken en is slaapgevallen. De matras heeft toen vlam gevat, waarna de rookmelder is afgegaan. De man kon daardoor nog op tijd naar beneden komen, omdat hij wakker is geworden van de brandmelder. De brandweer moest hem uiteindelijk uit zijn woning halen.

Brandweer Gelderland-Midden benadrukt hierbij dat de rookmelder wéér een leven heeft gered en raad mensen aan, die hem nog niet in huis hebben hangen, om hem aan te gaan aanschaffen.