Brand in serviceflat in Arnhem - GelreNieuws        

Brand in serviceflat in Arnhem

Geplaatst op 18 augustus 2015, om 04:04 uur

20150818020308_IMG_5663ARNHEM – In de nacht van maandag op dinsdag heeft er in een seniorenflat aan de Gorinchemstraat in Arnhem brand gewoed.

De brand werd rond 2.10 uur ontdekt. Er was en bank in de gang van de serviceflat in brand gevlogen. Het is niet bekend hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Het brandalarm was afgegaan waardoor de zelfstandige ouderen naar buiten gingen via de trappengang. Echter was daar veel rook door de brand. “De mensen zijn gewend dat ze via trappengang naar beneden gaan, dus dat deden ze deze keer ook. Echter moeten ze in zo situatie via de nooduitgang gaan”, aldus de bevelvoerder van de brandweer ter plekke.

De brand was merendeels geblust door een persoon. Diegene had rook ingeademd en is gecontroleerd in de ambulance. De brandweer heeft het vuur geheel geblust. De bank staat inmiddels buiten.