Klanten Jumbo Bemmel pinnen 30 euro te veel en krijgen 2 weken tijd om te herstellen

Geplaatst op 19 mei 2016, om 17:26 uur

BEMMEL – Op vrijdag de 13 mei konden mensen bij de Jumbo-supermarkt in Bemmel, na een fout van een medewerker, 30 euro in hun voordeel pinnen. De politie vraagt de mensen de fout te herstellen bij de filiaalmanager van de betreffende Jumbo, mocht dit niet gebeuren kunnen ze strafrechtelijk worden vervolgd. 

De medewerker maakte tijdens het bijvullen van de cassettes van de geldautomaat een vergissing. Door deze vergissing had deze medewerker de 20 euro-cassette gevuld met biljetten van 50 euro. De mensen die 20 euro gingen pinnen, kregen daarvoor een biljet van 50 euro. Mensen konden daardoor ten onrechte 30 euro in hun voordeel pinnen. De klanten merkte de vergissing snel op en daardoor werd er binnen een uur tijd een aanzienlijk bedrag ten onrechte opgenomen.

VIDEOBLASTER.showTag('ndm_gelrenieuws_videoblaster');

Twee weken
In overleg met justitie en de Jumbo wil de politie iedereen die in de genoemde situatie geld hebben opgenomen, de gelegenheid bieden om zich te melden bij de bedrijfsleider van de Jumbo filiaal. Zo kan de fout kan worden hersteld. Hiervoor geeft justitie de klanten vanaf donderdag 19 mei twee weken de tijd. Verder wil de politie benadrukken dat de Jumbo aangifte ter zake diefstal danwel verduistering zal doen tegen degene die zich niet binnen de termijn van twee weken komen melden. Deze aangifte kan leiden tot een strafrechtelijk onderzoek. Ten behoeve van dit onderzoek zullen de camerabeelden van de Jumbo overhandigd worden aan de politie.

Een aantal van de betrokken personen hebben zich inmiddels gemeld.

Voor het laatste nieuws uit de regio volg je ons op Facebook