Brand in appartement van seniorenflat in Wageningen - GelreNieuws        

Brand in appartement van seniorenflat in Wageningen

Geplaatst op 2 oktober 2016, om 03:10 uur

foto: Roland HeitinkWAGENINGEN – In een appartement van een seniorenflat aan de Stadsbrink in Wageningen heeft in de nacht van zaterdag op zondag brand gewoed. De brandweer heeft de bewoonster weten te redden.

De brand werd rond 1.00 uur gemeld. De brandweer was snel ter plaatse en met behulp van de hoogwerker is de bewoonster van het huis gered via het balkon. Wel is ze meegenomen met de ambulance naar het ziekenhuis, omdat ze rook heeft ingeademd.

In het appartement was brand ontstaan in de keuken. Het vuur is geblust door de brandweer. 20 bewoners die boven en onder het appartement -waar de brand zich bevond- wonen, zijn door de politie naar het bureau gebracht en daar tijdelijk opgevangen. Even later mochten ze weer terug naar hun woningen.

Hoe de brand is ontstaan is niet bekend. Het appartement heeft schade opgelopen.