Gewonde door ontploft gasflesje in restaurant Nijmegen

Geplaatst op 17 december 2017, om 20:20 uur

NIJMEGEN – Op de Van Broeckhuysenstraat in Nijmegen is in het restaurant De Klinker een medewerkster gewond geraakt nadat een gasflesje is ontploft.

Het gebeurde rond 19:25 uur. De brandweer, ambulance en politie werden opgeroepen voor deze ontploffing. Ter plaatse bleek dat er een klein gasflesje is ontploft, vermoedelijk doordat deze te dicht bij het vuur heeft gestaan waardoor deze te heet was geworden.

VIDEOBLASTER.showTag('ndm_gelrenieuws_videoblaster');

Ontruimd
Bij dit ongeval was een medewerkster, een vrouw, gewond geraakt. Zij is met brandwonden per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Het restaurant was tijdelijk ontruimd en de medewerkers en gasten wachten buiten of zijn elders heen gegaan.

Muur ontzet
Een muur is volgens de brandweer door de explosie ontzet. Er volgt een inspectie om te kijken of dit een draagmuur betreft en of de constructie van het pand schade heeft opgelopen.

De brandweer heeft het pand gecontroleerd en geventileerd. De medewerkers en de gasten zijn erg geschrokken van dit incident.

Download nu onze app, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws!

Get it on Google Play

Get it on Apple Store

foto’s: Roland Heitink