Twee bewoners gewond bij brand in appartementencomplex

Twee bewoners gewond bij brand in appartementencomplex

Geplaatst op 24 december 2022 uur | Laatst bijgewerkt op 24 december 2022

ZUTPHEN – Op zaterdagochtend is er een brand uitgebroken in een appartementencomplex aan de Polsbroek in Zutphen. Hierbij zijn twee mensen gewond geraakt door rookinhalering, waaronder de bewoner van het appartement waar de brand was. De andere gewonde bewoner woonde in een hoger gelegen appartement en moest dwars door de rook het trappenhuis uit vluchten. De brandweer heeft de ruiten van het trappenhuis ingeslagen om de rook te laten ontsnappen en het pand geventileerd met een grote ventilator.

Volgens een videocorrespondent ter plaatse was de brand zelf relatief klein, maar was de rookontwikkeling groot. Als gevolg hiervan moesten de bewoners met gesloten ramen en deuren in hun appartementen blijven. De hond van de bewoner van het appartement waar de brand was, is ongedeerd en wordt opgevangen.

De Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland heeft gemeld dat het niet duidelijk is wat de oorzaak van de brand is. Tijdens de werkzaamheden van de brandweer werd de straat enige tijd afgesloten. Het is niet bekend hoe ernstig de gewonden zijn of hoe lang ze in het ziekenhuis moeten blijven. Het onderzoek naar de oorzaak van de brand zal waarschijnlijk nog enige tijd duren.

Foto’s: Persbureau Heitink

Voor het laatste nieuws uit de regio volg je ons op Facebook en Instagram