Brand in oven in appartement: "slapende zoon had niets in de gaten"

Brand in oven in appartement: “slapende zoon had niets in de gaten”

Geplaatst op 20 januari 2023 uur | Laatst bijgewerkt op 20 januari 2023

WAGENINGEN – In één van de appartementen aan de Van Uvenweg in Wageningen was vrijdag aan het einde van de middag brand ontstaan in een oven. De zoon van de bewoners lag te slapen en werd uit de woning gehaald door brandweermannen, waarna hij nog even spullen bij elkaar wilde gaan zoeken.

De twee bewoners, een ouderlijk echtpaar, hadden iets in de oven gezet waarna ze het appartement voor korte tijd verlieten. De zoon van het echtpaar lag op dat moment nog te slapen in de woning toen de brand in de oven begon. Het appartement stond al snel vol met rook. De brandweer heeft deze bewoner uit het appartement gehaald.

Spullen bij elkaar zoeken
Hij was niet op de hoogte van de brand hij had niks meegekregen, waardoor hij dacht dat hij nog tijd had om wat spullen bij elkaar te pakken. Dit werd echter niet toegelaten door de brandweermannen. Omdat het slachtoffer een tijdje in de rook had gelegen, moest hij nagekeken worden in de ambulance, echter had hij daar geen zin in en hij wilde vooral weg.

De politie probeerde hem ervan te overtuigen dat hij toch even nagekeken moet worden. Uiteindelijk kwam de ambulance ter plaatse en zij hebben deze persoon toch nagekeken, maar hij mankeerde echter niks en hoefde niet mee met de ambulance.

foto’s: Persbureau Heitink

Voor het laatste nieuws uit de regio volg je ons op Facebook en Instagram