Brandlucht in flat door aangebrand eten

Geplaatst op 12 februari 2010 17:43 uur | Laatst bijgewerkt op 12 februari 2010 18:28

foto Nicolaas Kerkmeijer/Fotobureau KerkmeijerZUTPHEN – De brandweer is vrijdagmiddag uitgerukt naar de flat aan de Van Lochterenstraat in Zutphen.

Rond tien voor drie belden diverse flatbewoners het alarmnummer nadat ze een brandlucht in hun woningen roken. De brandweer was snel ter plaatse en stelde een onderzoek in. Na enige tijd kon de oorzaak worden achterhaald. In een woning op de laagste etage was een pannetje met eten aangebrand. De bewoner lag te slapen en had niets gemerkt. De rook- en brandlucht had zich via het centrale ventilatiesysteem van de flat verspreid naar de andere woningen.