Clubhuis in vlammen op

Geplaatst op 27 juni 2010 08:48 uur | Laatst bijgewerkt op 27 juni 2010 14:32


EEFDE –
Het clubhuis van de Scheidsrechtersvereniging Zutphen en Omstreken aan de Damlaan in Eefde heeft zondagochtend grote schade opgelopen door brand. De oorzaak van de brand is nog onbekend.

De brand werd kort voor half zes ontdekt. Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen uit het dak. Ook was er veel rook ontwikkeling. Ook twee partytenten en buitenmeubilair stonden in brand. De brandweer van Gorssel en Zutphen werden ingezet. Een uur na de melding kon het sein ‘brandmeester’ worden gegeven.

Enkele leden van de club die zondagochtend kwamen kijken spreken van een groot drama. De schade in het gebouw is enorm.

Omdat bij de brand asbest is vrijgekomen is er omgeving van het clubhuis afgezet. Ook de verbinding tussen de Damlaan en het spoor is afgesloten. Maandag zal de asbest worden opgeruimd.

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Volgens het eerste onderzoek van de brandweer is de brand vermoedelijk aan de buitenkant van het houten gebouw begonnen. De technische recherche van de politie stelt een onderzoek in om de exacte oorzaak te achterhalen. Brandstichting wordt niet uitgesloten.