Advies brandweer na brand in droger: Maak de wasdroger regelmatig schoon

Geplaatst op 7 augustus 2016, om 20:15 uur

foto: Patrick ApenhorstEERBEEK – Er heeft zondagochtend rond 11:55 uur een brand gewoed aan de Haydnstraat in Eerbeek. Er was brand geweest in een wasdroger waarna de gehele bovenverdieping onder de rook stond.

De bewoner had zijn droger aangezet en had het huis voor korte duur verlaten. Toen hij vervolgens thuis kwam stond de gehele bovenverdieping onder de rook. De brand had zich gelukkig nog beperkt tot de wasdroger. Een klein beetje water over de smeulende resten was voor de brandweer genoeg om de brand te blussen.

VIDEOBLASTER.showTag('ndm_gelrenieuws_videoblaster');

Advies
Wat de oorzaak is van deze brand is niet bekend. ‘Maar bij het gebruik van een droger is regelmatig schoon en stofvrij maken van alle filters aan te bevelen’, dit kan ook brand voorkomen. Ook een rookmelder plaatsen is volgens de brandweer aan te bevelen. ‘Als het mis gaat waarschuwt een rookmelder tijdig. Het gepiep van de melder is vaan te horen bij onder andere de buren en voorbijgangers voor als u niet thuis bent’.

Nadat de smeulende resten volledig geblust was, had de brandweer de woning geventileerd en overgedragen aan Stichting Salvage voor de schade afhandeling.

Voor het laatste nieuws uit de regio volg je ons op Facebook

Brand wasdroger

foto van verbrande wasdroger: archief Brandweer Eerbeek