Man valt in slaap tijdens koken op vuurtje buiten: woning onbewoonbaar

Geplaatst op 3 maart 2022 20:06 uur | Laatst bijgewerkt op 3 maart 2022 20:06

HEELSUM – Donderdagmiddag is er brand uitgebroken in een overkapping van een woning aan de Verleurweg in Heelsum.

De brandweer werd rond 17:30 uur met spoed opgeroepen voor de brand. De bewoner was op een houtvuurtje aan het koken gegaan, ging naar binnen en viel vervolgens in slaap. Terwijl hij sliep greep het vuur plotseling om zich heen, waarna een jerrycan met benzine ook vlamvatte. Hierdoor stond ook de uitbouw binnen korte tijd in lichterlaaie.

De bewoner werd daarna wakker en kon zichzelf nog net op tijd in veiligheid brengen. Hij raakte ook niet gewond. Wel raakte de seniorenwoning zwaar beschadigd en daardoor onbewoonbaar.

Voor het laatste nieuws uit de regio volg je ons op Facebook en Instagram