Man (73) komt om door brand na roken sigaret

Geplaatst op 11 mei 2009 17:04 uur | Laatst bijgewerkt op 11 mei 2009 20:06

Ambulance|foto Gerben Dalhuisen/Fotoserver.nlAPELDOORN – Een 73-jarige man is zondagmiddag bezweken aan brandwonden nadat zijn kleren zaterdagavond in zorgcentrum GGNet aan de Deventerstraat in brand waren gevlogen.

De man was rond kwart voor elf tijdens het roken van een sigaret in de rookruimte in slaap gevallen. Zijn kleding en de bank waarop hij zat, vatten vlam. Verzorgers die de brand ontdekten, hebben de brand direct geblust. De brandweer is uitgerukt en had de situatie snel onder controle. De brand bleef beperkt tot de kamer waar het slachtoffer verbleef.

De man is met spoed overgebracht naar het Lukasziekenhuis, waar hij later overleed.