Felle brand verwoest schuur Zutphen

Geplaatst op 17 januari 2012 22:13 uur | Laatst bijgewerkt op 18 januari 2012 06:39


ZUTPHEN –
In een aangebouwde schuur achter een woning aan de Borrostraat in Zutphen heeft dinsdagavond een felle brand gewoed. Een bewoner werd met ademhalingsmoeilijkheden naar het ziekenhuis gebracht.

De brand werd kort na 20.30 uur gemeld. Het vuur woedde in de aangebouwde schuur achter de (bij)keuken van de woning. De rookontwikkeling was zo hevig dat de woning en de naastgelegen schuur ook onder de rook kwam te staan. Van daaruit kwam de rook ook in de woning van de buren terecht. De brandweer rukte met twee bluswagens uit om het vuur te bestrijden.

In de woning van de buren was niemand thuis. Daarom heeft de brandweer twee deuren opengebroken om binnen te komen. Enkele huisdieren konden op tijd in veiligheid worden gebracht. Een bewoner had te veel rook ingeademd en werd met ademhalingsmoeilijkheden per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Een deel van het dak van de schuur moest worden gesloopt om het vuur volledig te doven. De schuur brandde volledig uit. De naastgelegen schuur en woningen liepen rookschade op. De oorzaak van de brand is onbekend.

[jwplayer mediaid=”55760″]