Uitbreiding brand vrijstaand woonhuis Loo voorkomen door brandweer Duiven

Geplaatst op 17 april 2015, om 17:48 uur

foto: Charles MollLOO – Vrijdagmiddag rond 14.30 uur ontstond er brand in een vrijstaand woonhuis aan de Loostraat in Loo (gem.Duiven). Één persoon moest vanwege het inhaleren van rook ter controle mee met de ambulance naar het ziekenhuis.

De hulpdiensten rukten massaal uit vanwege de melding dat er zich nog personen in de woning zouden bevinden. Dit bleek echter niet het geval. Door oververhitting was er brand ontstaan in de keuken. Mede doordat de deuren goed afgesloten werden kon de brand zich niet snel verspreiden. De woning stond wel onder de rook. De brandschade bleef beperkt tot het keukengedeelte.

VIDEOBLASTER.showTag('ndm_gelrenieuws_videoblaster');

Door het snelle optreden van de brandweer Duiven kon uitbreiding naar de bovenverdieping door het rookkanaal voorkomen worden. De woning werd geventileerd door de brandweer. Salvage zal zorgdragen voor het schoonmaken van de woning.