Keukenbrand Pr. Willem Alexanderschool Laren snel geblust

Geplaatst op 19 januari 2009 19:41 uur | Laatst bijgewerkt op 19 januari 2009 20:30

Brand in school Laren|foto Fotobureau KerkmeijerLAREN – In de keuken van de Prins Willem Alexanderschool aan de Verwoldseweg in Laren heeft maandagmiddag een kleine brand gewoed. De brandweer bluste de brand.

Het brandalarm van de basisschool ging rond kwart voor zes af.  Directeur Arjan Boll was snel ter plaatse en zag dat de school vol rook hing en dat er brand in de keuken woedde. Hij belde de brandweer. Zowel de brandweer van Laren als Lochem rukten uit.

Volgens Boll is de brand vermoedelijk ontstaan door een defecte inductiekookplaat. Een plastic dienblad met borrelnootje wat op de kookplaat stond vatte vlam. De schade bleef beperkt. Met behulp van een ventilator blies de brandweer de rook uit de school.

De Directeur zei dat de leerlingen dinsdag gewoon naar school kunnen.

Brand in school Laren|foto Fotobureau Kerkmeijer Brand in school Laren|foto Fotobureau Kerkmeijer Brand in school Laren|foto Fotobureau Kerkmeijer Brand in school Laren|foto Fotobureau Kerkmeijer