Brand in woning Zaadmarkt

Geplaatst op 15 april 2010 21:36 uur | Laatst bijgewerkt op 16 april 2010 11:35

ZUTPHEN – In een bovenwoning aan de Zaadmarkt in Zutphen heeft donderdagavond korte tijd brand gewoed. De bewoonster raakte licht gewond.

De brandweer kreeg kort voor half negen de melding dat er wat mis was gegaan bij het aansteken van de openhaard. De rook en vlammen kwamen de woonkamer in. De bewoonster was vergeten een schuif in de schoorsteen te openen, toen ze dat alsnog wilde doen brandde ze haar hand. De brandweer was snel met een bluswagen en een hoogwerker ter plaatse. Bewoners van de overige woningen in het pand moesten tijdelijk hun huis uit. De brandweer doofde het vuur en ventileerde de woning. De woning liep rook schade op. Stichting Salvage werd ingeschakeld.